honeycombs plastry miodu gra piatnik 27

„Honeycombs – plastry miodu” – inteligentna rozrywka już od najmłodszych lat

„Honeycombs – plastry miodu” to gra, w której cenimy regrywalność, kilka wariantów rozgrywek (z opcjami kooperacji lub rywalizacji), solidne wykonanie i uwielbiany przez nas motyw pszczół. Mechanika gry jest prosta – rozgrywki polegają na łączeniu płytek poprzez dopasowywanie widniejących na nich symboli w celu stworzenia najlepiej punktowanego plastra miodu. Rodzinna integracja, szereg kształconych przy okazji rozgrywek umiejętności i rekomendacja Mensa Mind Games (2017) sprawiają, że gra jest z nami nad morzem, na stoku górskim, a nawet wędruje z nami do znajomych.

Zawartość

W skład gry wchodzą 52 sześciokątne płytki. Imitujące plastry miodu kafelki wykonane zostały z bardzo solidnego plastiku. Każda ściana płytki oznaczona jest symbolem kojarzącym się z pszczołami, miodem i pszczelarstwem. Nie ma dwóch takich samych płytek.

Do zestawu dołączona jest instrukcja do gry.

Wszystkie płytki mieszczą się w nietypowym opakowaniu – wygodnym żółto-czarnym płóciennym worku – pszczelim gnieździe.

Przedział wiekowy

  • sugerowany przez producenta wiek: 6+
  • nasza sugestia: zdecydowanie 4+ podczas układania „Miodowych puzzli”, 5+ w trakcie budowania „Wielkiego plastra miodu”, ogarnięty 5-latek podoła rywalizacji w „Pracowitych pszczołach”.

Rozwijane umiejętności

  • spostrzeganie,
  • percepcja wzrokowa,
  • uwaga i koncentracja (opcjonalnie wyciszenie 😉 ),
  • refleks,
  • myślenie logiczne i elementy myślenia strategicznego (np. korygowanie ruchów w „Miodowych puzzlach”, korzystanie z opcji płytki specjalnej – „rabuś”)

Rozgrywka dla najmłodszych graczy – „Miodowe puzzle”

Ten wariant gry „Honeycombs – plastry miodu” dedykowany jest najmłodszym graczom lub wspólnym rozgrywkom nie nastawionym na rywalizację. Chętni oczywiście mogą liczyć punkty.

Gra polega na wspólnym układaniu jednego plastra miodu z wszystkich płytek rozłożonych na stole obrazkami do góry. Każdy gracz układa płytki w swoim tempie, współpracując z innymi. Można również zmieniać położenie wcześniej ułożonych płytek.

honeycombs plastry miodu piatnik

Gra kończy się, gdy wszystkie kafelki ułożone zostały na stole, tworząc plaster miodu z możliwie największą liczba dopasowanych symboli.

honeycombs plastry miodu gra piatnik 14

My bawimy się w taki sposób:

„Wielki plaster miodu”

Poniżej opisany wariant gry nastawiony jest na spokojną rywalizację dla 2-4 osób lub 2-4 dwuosobowych drużyn.

Gracze również budują jeden plaster miodu, zdobywając punkty za każdą dołożoną płytkę. Ruchy wykonują jednak po kolei, dopasowując do tworzonego na stole plastra 1 z 3 kafelków trzymanych w ręce, a wcześniej losowanych z woreczka. O czym należy pamiętać:

  • gracze dobierają płytki po dopasowaniu kafelka do plastra tak, by w ręku (przed sobą) mieć 3 płytki,
  • w rozgrywce mogą obowiązywać dodatkowe zasady uwzględniające specjalne symbole widniejące na niektórych płytkach:
    • podwojenie – punkty zdobyte po dołożeniu płytki z symbolem podwojenia liczą się podwójnie,
    • rabuś – daje możliwość „podkradania” ruchu innemu graczowi,
    • dodatkowy ruch – po wykonaniu swojego ruchu, gracz może wykonać drugi ruch, używając do tego płytki z symbolem dodatkowego ruchu, następnie dopełnia płytki w ręku do 3,
    • joker – gracz decyduje, który symbol na dokładanej płytce jest jokerem i może być dopasowany do dowolnego symbolu.

Gra „Honeycombs – plastry miodu” kończy się, gdy wszystkie 52 płytki zostaną ułożone. Grę można skracać, usuwając z woreczka określoną ilość kafelków. Wygrywa osoba, która zdobyła największą liczbę punktów.

Przykładowa rozgrywka 6- i 4-latka (skrócona do 21 płytek):

„Pracowita pszczoła”

Ostatni proponowany przez producenta wariant ma charakter wyścigu 2-4 rywalizujących ze sobą 2-4 osób lub 2-4 drużyn.

Każda osoba lub dwuosobowa drużyna dzieli między sobą po równo płytki, z których układa swoje plastry. W przypadku 2 graczy każdy ma po 26 płytek, 3 po 17, 4 po 13. Każdy gracz układa przed sobą płytki w 3 stosy – obrazkami do góry.

Wyścig rozpoczyna komenda „start”. Po niej gracze rozkładają płytki przed sobą i próbują jak najszybciej dopasować maksymalnie dużo symboli. Gracz, który pierwszy ułoży plaster, wykorzystując do tego wszystkie swoje płytki, krzyczy „pasieka”. Hasło oznacza koniec rundy, a więc zakończenie układania plastrów, podliczenie punktów, a wcześniej sprawdzenie ułożenia płytek według następujących zasad:

  • pojedyncze połączenia – na koniec rundy tylko jedna płytka może być pojedynczo połączona z resztą plastra – czyli dopasowana tylko jednym symbolem. Zasada zapobiega szybkiemu zakończeniu gry poprzez ułożenie wszystkich płytek w formie łańcucha.
honeycombs plastry miodu gra piatnik 25
  • błędne dopasowanie – w przypadku błędnego dopasowania płytek, gracz usuwa ze swojego plastra błędnie dopasowaną płytkę, nie otrzymując za nią punktów.
honeycombs plastry miodu gra piatnik 26

Punktacja wygląda następująco:

  • za ułożenie rdzenia gracz zdobywa 5 punktów,
honeycombs plastry miodu gra piatnik 24
  • każde dopasowane symbole to 1 punkt,
  • punkty ujemne dotyczą niewykorzystanych płytek – 1 niewykorzystana płytka to minus 1 punkt.

Po każdej z 3 rund płytki wracają do woreczka i następuje kolejne rozdanie. Wygrywa gracz, który sumarycznie w trzech rundach zdobył najwięcej punktów.

Owocnych rozgrywek i dobrej zabawy!

honeycombs plastry miodu gra piatnik 3

Gra edukacyjna „Honeycombs – plastry miodu” wydana została nakładem Wydawnictwa Piatnik, szczegóły gry na stronie Wydawnictwa.

Szukacie gry dynamicznej, ćwiczącej refleks, koncentrację, a przy tym dopasowanej do różnego wieku grających osób? „Tik Tak Bum Junior” to strzał w dziesiątkę.

tik tak bum junior bomba 2

Jeśli tematyka i motywy gry mają dla Was znaczenie, a świat i życie pszczół nie jest Wam obce, polecamy „Pszczółki” – charakterystykę gry znajdziecie we wpisie – 15 kreatywnych sposobów na grę w memory.

pszczolki g3 9

Nie chcesz, by ominął Cię kolejny wpis? Polub Przystanek Rodzinka na Facebooku.

Podobał Ci się ten wpis? Podziel się z innymi!
Przewiń do góry