gra zakrecona przygoda 24

Gra „Zakręcona Przygoda. Ghost Adventure” – recenzja

Gra „Zakręcona Przygoda. Ghost Adventure” to kooperacyjna gra zręcznościowa wsparta fabularnym komiksem. W rozgrywkach gracze pomagają magicznej myszce pędzącej na zaczarowanym bączku przez 8 tajemniczych krain ocalić świat od strasznego potwora i jego świty. 56 misji, 3 tryby gry, dynamiczne rozgrywki na stojąco i mnóstwo dobrej zabawy. Gotowi na zakręcone misje? Wstańcie, opanujcie drżenie rąk, wybierzcie tryb gry, podzielcie się planszami i rozkręćcie zabawę (i bączka) na całego!

Zawartość

Gra mieści się w dużym pudełku.

gra zakrecona przygoda 1

W skład gry wchodzą:

  • instrukcja,
gra zakrecona przygoda 17
  • komiks fabularny — instrukcja z 16 przygodami,
  • książeczka zadań — z 25 misjami dla grup i 15 misjami Solo,
  • 4 dwustronne, wielowarstwowe plansze,
gra zakrecona przygoda 4
gra zakrecona przygoda 5
  • 4 żetony antidotów
gra zakrecona przygoda 16
  • 2 bączki — napędzany ręcznie i wyrzutnią,
gra zakrecona przygoda 14
  • zestaw naklejek na bączki, części zapasowe do bączków.
gra zakrecona przygoda 15

Przedział wiekowy

  • sugerowany przez producenta wiek: 8+
gra zakrecona przygoda 2

Rozwijane umiejętności

  • zręczność,
  • refleks,
  • spostrzegawczość,
  • uwaga i koncentracja.
gry planszowe dla dzieci 1

Gra znajduje się w zestawieniu:
🔥 Najlepsze gry karciane i gry planszowe dla dzieci – lista 30 gier 🔥

Gra „Zakręcona Przygoda. Ghost Adventure” – charakterystyka rozgrywki

PRZYGOTOWANIE GRY

  • wybór trybu gry spośród 3 opcji — przygoda (1-4 graczy, 16 misji, szybko rosnący poziom trudności), zadania (1-4 graczy, 25 misji, stopniowo zwiększający się poziom trudności), solo (1 gracz, 15 misji, dla doświadczonego gracza),
gra zakrecona przygoda 37
  • dzielenie się planszami światów,
  • lokalizacja i wyznaczenie celów misji,
gra zakrecona przygoda 38
  • przygotowanie bączków i eliksirów wznowienia – 3 stroną pełną ku górze, 1 stroną pustą.
gra zakrecona przygoda 39

PRZEBIEG GRY

  • rozkręcenie bączka (możliwe 3 próby) nad kamiennym kręgiem na pierwszej planszy, czyli w pierwszym świecie,
gra zakrecona przygoda 26
  • manipulowanie planszą, by nadawać właściwy tor bączkowi w celu dotarcia do wyznaczonego celu (by osiągnąć cel, bączek musi chwilę pokręcić się na jego symbolu),
  • pokierowanie bączka do wyjścia i upuszczenie go na kamienny krąg na kolejnej planszy,
gra zakrecona przygoda 27
  • zakończenie misji następuje, gdy graczom uda się dotknąć po kolei wszystkich wyznaczonych celów i nie stracić kontroli nad bączkiem (3 pełne eliksiry równają się 3 możliwym wznowieniom ruchu bączka po jego zatrzymaniu, wyjściu na wyższy poziom bez użycia skoku, wyjściu poza planszę lub natrafieniu na przeszkodę).

Podczas wykonywania misji gracz natrafić może na miejsca specjalne — które aktywują się, gdy bączek się na nich znajdzie:

  • napełnienie eliksiru — pozwala obrócić eliksir ze strony pustej na pełną,
gra zakrecona przygoda 28
  • skok — dzięki niemu można wykonać skok bączkiem o 1 lub 2 poziomy w górę na planszy (w kierunku wskazanym przez strzałkę),
gra zakrecona przygoda 29
  • teleportacja — pozwala przesunąć bączek na kolejną planszę bez używania wyjścia i kamiennego kręgu,
  • przeszkody — wymuszają wznowienie gry na konkretnej planszy z przeszkodą, w której utknął gracz.
gra zakrecona przygoda 31
gra zakrecona przygoda 32

Gra „Ghost Adventure. Zakręcona Przygoda” – podsumowanie

Niezaprzeczalnie Gra „Ghost Adventure. Zakręcona Przygoda” jest grą innowacyjną!

Po pierwsze — gra się na stojąco i kooperacyjnie, więc nie mam mowy o statycznych i nużących rozgrywkach. Przeciwnie cały czas oczy i uszy muszą być czujne, uwaga skupiona, a ręce gotowe na „sztafetowe” przekazywanie bączka.

Po drugie — o wilku, tzn. o bączku mowa. To fenomen w grach planszowych, nie tylko na rynku polskim, ale i światowym. W tej mechanice tkwi istota „Zakręconej Przygody”. Chociaż początkowo nawet umiejętne rozkręcenie bączka sprawia trudność, to szybko okazuje się, że praktyka czyni mistrza i podskoki, zakręty, zrzucanie go na inne plansze i inne akrobacje wcale nie wydają się wyczynem. Wprawia za to w zdumienie dołączających do gry nowicjuszy.

Po trzecie — gra obudowana jest fabularnym komiksem. Szczegółowe losy myszki można prześledzić przed rozgrywką, by jeszcze bardziej wczuć się w realizowane misje.

Po czwarte — solidne wykonanie komponentów sprawia, że gra nie traci na jakości, nawet po intensywnym użytkowaniu i nadprogramowych treningach młodszych graczy.

I na koniec — urzekającą magiczną kolorystyką szata graficzna doskonale wprowadza graczy w tajemniczy nastrój świata, w której z siłami zła walczy (z naszą pomocą) mała myszka.

Gra „Ghost Adventure. Zakręcona Przygoda” ukazała się nakładem wydawnictwa Muduko. Recenzja gry „Ghost Adventure. Zakręcona Przygoda” to nie jedyna ocena planszówek tego Wydawnictwa. Resztę znajdziecie tutaj.

gra zakrecona przygoda 24
mapa bibliotek przyjaznych dzieciom
obserwuj przystanek rodzinka instagram
polub przystanek rodzinka facebook

Polecamy też „Mix Turę”. To dynamiczna, pełna niespodziewanych zwrotów akcji towarzyska gra karciana. Motyw despotycznej i wrednej wiedźmy zmuszającej gobliny do testowania przygotowanych eliksirów traktowany z przymrużeniem oka staje się punktem wyjścia do arcyśmiesznych rozgrywek. Recenzję znajdziecie we wpisie — Gra „Mix Tura” .

mixtura gra karciana 2

Inteligentną rozrywkę zapewnią Wam „Honeycombs – plastry miodu”. Grę poleca m.in. Mensa Mind Games.

honeycombs plastry miodu gra piatnik 3
Przewiń do góry