Proste zasady, dynamiczna rozgrywka i pełne emocji łapanie sympatycznych, choć nie zawsze dających się ujarzmić w swoim stadzie, kolorowych kangurów — to kwintesencja “Kang-a-Roo”. Zabawna pogoń za szalonymi kangurkami to gra dla młodszych graczy, którzy pierwsze kroki w karciankach i planszówkach mają już za sobą, a negatywna interakcja w postaci podkradania kangurów nie jest im straszna.
Zawartość “Kang-a-Roo”
Gra mieści się w średniej wielkości pudełku.
W skład gry wchodzą:
- instrukcja,
- 11 kangurów,
- 55 kart (po 5 w 11 różnych kolorach).
Przedział wiekowy “Kang-a-Roo”
- sugerowany przez producenta wiek: 6+
- nasza sugestia: w grę zagrają bez większego problemu 5-, jak i — rozegrane w karciankach i planszówkach – 4-latki.
Rozwijane umiejętności podczas gry w “Kang-a-Roo”
- uwaga, koncentracja,
- percepcja wzrokowa,
- elementy myślenia strategicznego (planowanie zrzucania odpowiednich kart, by móc obronić się w przypadku ataku przeciwników i próby podebrania kangura),
- radzenie sobie z porażką.
Gra znajduje się w zestawieniu:
🔥 Najlepsze gry karciane i gry planszowe dla dzieci – lista 30 gier 🔥
Charakterystyka rozgrywki “Kang-a-Roo”
Gdy wszystkie kangury i stos potasowanych kart (bez 5 odrzuconych) znajdują się na stole, a każdy z graczy w ręce trzyma 5 kart, to znak, że rozgrywkę czas zacząć.
Tura gracza polega na wybraniu jednej karty ze swojego zestawu i położeniu jej obrazkiem – wskazującym kangura w wybranym kolorze – do góry na kupkę do odkładania. Wypowiadając głośno kolor kangura z karty, gracz zabiera figurkę torbacza w wybranym kolorze do swojego stada.
O czym należy pamiętać?
- jeżeli na środku stołu nie ma już odpowiednich kangurów, gracz zabiera kangura od gracza, który go posiada,
- gracze muszą pamiętać o dobieraniu karty ze stosu, tak, by zawsze mieć w ręce 5 kart.
Swoje kangury gracz może bronić, kładąc na kupkę jedną ze swoich kart w odpowiednim kolorze. Atak i kontratak trwa do momentu, aż obrońcy lub atakującemu skończą się karty z kangurami w odpowiednim kolorze.
Gra kończy się, gdy któryś z graczy pozbędzie się wszystkich swoich kart. Wygrywa ten, kto zebrał najwięcej kangurów.
Proste i nieliczne zasady sprawiają, że “Kang-a-Roo” jest tytułem, z którym bez obaw zostawicie 5-latki, by samodzielnie rozgrywały kangurowe pojedynki. Ta sama jednak gra sprawić może wiele radości podczas rodzinnych rozgrywek, ponieważ brak większych strategicznych posunięć stawia dorosłego i kilkulatka na podobnej pozycji w rozgrywanych turach. Brak nudy to z kolei zasługa ciągłej interakcja między graczami.
Krótko mówiąc – “Kang-a-Roo” to gra prosta, dynamiczna i bardzo przyjemna. Sprawdzi się w podróży, podczas dziecięcych, ale i rodzinnych rozgrywek.
Gra “Kang-a-Roo” ukazała się nakładem wydawnictwa Piatnik.
Polecamy także “Lama Express” – grę planszowa dla początkujących, ale wymagających graczy