planszowkowi kurierzy 1

Wyścig dostawców, czyli „Planszówkowi Kurierzy” – bezkonkurencyjna gra planszowa dla dzieci

„Planszówkowi Kurierzy” to świetne rozgrywki dla dzieci aż w 3 wariantach, a każdy z nich to maksimum zabawy, sporo satysfakcji z wykonywanych zadań i mnóstwo matematycznych zmagań ukrytych w emocjonującej rozrywce. Bo który kilkulatek nie lubi się wcielać w rolę pilota latającego samolotem, kapitana sterującego statkiem, maszynisty kierującego pociągiem czy chociażby popularnego dziś kuriera rozwożącego paczki?

Gotowi na wyścig dostawców? Nie ma czasu do stracenia, w paczkach bowiem kryją się elementy gier dla najmłodszych. Dzieci czekają na pionki, karty i kostki. Decydujcie, co załadować na dostępne pojazdy i ruszajcie po tytuł króla dostaw!

„Planszówkowi Kurierzy” – zawartość

Gra mieści się w dużym pudełku.

planszowkowi kurierzy 8

W skład gry wchodzą:

  • instrukcja,
  • 75 żetonów pudełek z kartami, pionkami i kośćmi,
  • 6 plansz domów,
planszowkowi kurierzy 11
  • 12 plansz pojazdów,
planszowkowi kurierzy 14
planszowkowi kurierzy 15
  • kostka.
planszowkowi kurierzy 10

„Planszówkowi Kurierzy” – przedział wiekowy

  • sugerowany przez producenta wiek: 5+
planszowkowi kurierzy 4

Rozwijane umiejętności

  • logiczne myślenie,
  • przeliczanie do 20,
  • szacowanie rzędu wielkości,
  • spostrzegawczość,
  • kategoryzowanie przedmiotów (segregacja tematyczna),
  • uwaga i koncentracja,
  • elementy myślenia strategicznego (m.in. podczas odkrywania żetonów pudełek, ale i wybierania ich dla siebie z puli już dostępnych, sugerować należy się wartością, czyli wielkością pudełka).
gry planszowe dla dzieci 1

Gra znajduje się w zestawieniu:
🔥 Najlepsze gry karciane i gry planszowe dla dzieci – lista 30 gier 🔥

„Planszówkowi Kurierzy” – charakterystyka rozgrywek i recenzja

Wariant załadujmy je wszystkie

By zostać zwycięzcą rozgrywki, trzeba załadować do pełna jak najwięcej pojazdów — jednym typem elementów, przy tym przynajmniej dwoma pudełkami oraz dokładnie taką liczbą elementów, jaką sugeruje pojemność pojazdu.

planszowkowi kurierzy 44

Zanim gracze powalczą o tytuł króla dostaw, należy na stole (lub innej równej powierzchni — koc na plaży, miękki materac łóżka nie zdają tu egzaminu) umieścić potasowany i zakryty stos pojazdów, z którego wybrać i odkryć należy 3 oraz luźno ułożone zakryte żetony pudełek, z których odkrywa się tyle pudełek, ilu graczy bierze udział w grze. Plansze domów i kostka nie są potrzebne.

planszowkowi kurierzy 45

Naprzemienne tury polegają na odkryciu 1 żetonu pudełka oraz umieszczeniu 1 z odkrytych żetonów w 1 z wybranych pojazdów.

planszowkowi kurierzy 46
planszowkowi kurierzy 47

O czym należy pamiętać:

  • pełne pojazdy gracze kładą przed sobą, a na jego miejsce odkrywają kolejny pojazd z zakrytego stosu — do wyczerpania wszystkich pojazdów,
  • tura kończy się również, gdy wybrany żeton jest zbyt duży i nie można go poprawnie załadować na żaden z odkrytych pojazdów (odłożyć go należy na środek stołu) lub gdy żaden z odkrytych żetonów nie pasuje do odkrytych pojazdów.
planszowkowi kurierzy 48

Gra kończy się, gdy ostatni z pojazdów zostanie załadowany. Zwycięstwo należy do osoby, która zdobyła najwięcej pojazdów.

planszowkowi kurierzy 49

Kto szybszy, ten lepszy

W wariancie „Kto szybszy, ten lepszy” wygrywa osoba, która najszybciej załaduje do pełna swoje pojazdy.

Do gry przygotować należy 3 pojazdy dla każdego gracza (resztę wraz z domami odłożyć do pudełka — nie będą już potrzebne), kostkę do gry, zakryte żetony pudełek w zasięgu każdego z rozgrywających oraz tyle odsłoniętych żetonów, ilu graczy bierze udział w grze.

planszowkowi kurierzy 21

Naprzemienne tury polegają na wybraniu 1 zakrytego żetonu pudełka i odkryciu go oraz rzucaniu kostką i wykonaniu akcji według legendy:

  • 1 paczka — wybór 1 paczki z odkrytych żetonów i umieszczenie jej w 1 ze swoich pojazdów,
  • 2 paczki — wybór 2 paczek z odkrytych żetonów i umieszczenie ich w 1 lub 2 swoich pojazdów,
  • zamiana paczki — zamiana 1 swojej paczki z paczką innego gracza.
planszowkowi kurierzy 23
planszowkowi kurierzy 22
planszowkowi kurierzy 26
planszowkowi kurierzy 25

O czym należy pamiętać:

  • gdy gracz wyrzuci 2 paczki na kostce, a dostępna jest tylko 1 paczka, zabiera tylko 1,
  • tura kończy się również, gdy gracz wybrał zbyt duży żeton i nie może go załadować do pojazdu (zostaje więc odkryty na środku stołu) lub gdy nie może umieścić żadnego odkrytego pudełka w swoich pojazdach.
planszowkowi kurierzy 24
planszowkowi kurierzy 27

Zwycięstwo przypada dostawcy, który najszybciej załadował swoje pojazdy.

planszowkowi kurierzy 29
planszowkowi kurierzy 28

Dzień dostawy

W wariancie „Dzień dostawy” nie tylko zapełnia się losowo wybrany pojazd (różnymi typami elementów), ale i dostarcza paczki do dedykowanego domu (numer domu odpowiadać powinien numerowi pojazdu).

Na stole przed rozgrywką muszą się znaleźć pojazdy i odpowiadające im domy w liczbie równej liczbie graczy, kostka do gry i odkryte żetony pudełek.

planszowkowi kurierzy 33

Tury polegają na wykonaniu zadania narzuconego przez wynik rzutu kostką:

  • 1 paczka — wybór 1 żetonu i umieszczenie go w pojeździe,
  • 2 paczki — wybór 2 żetonów i umieszczenie ich w pojeździe,
  • zamiana paczek — zamiana 1 swojego żetonu na 1 żeton gracza.

Zapełniony pojazd może dowozić pudełka do domu, a ich dostarczanie odbywa się wedle kategorii — pudełka umieszcza się w odpowiednim miejscu (dom ma odrębne miejsce na pionki, kości i karty do gry).

O czym należy pamiętać?

  • jeśli jakieś pudełko z pojazdu nie mieści się w domu, odkłada się je obok innych żetonów na środku stołu.

Zwycięzca zostaje gracz, który jako pierwszy zapełni wszystkie miejsca w swoim domu.

planszowkowi kurierzy 41
planszowkowi kurierzy 42
planszowkowi kurierzy 43

Proste — a jednocześnie urozmaicane wielością różnorodnych elementów — zasady rozgrywek sprawiają, że gra w każdym z trzech wariantów nigdy nie jest nużąca. Przeciwnie Reiner Knizia zadbał o edukacyjny i zabawowy charakter „Planszówkowych Kurierów”. Doskonała jest również szata graficzna — kreska Artura Nowickiego (szerszemu gronu znana na pewno z ilustracji książek dla dzieci, m.in. bestsellerowych części serii „Opowiem Ci mamo…”, czyli „Co robią auta?” i „Co robią pociągi?”). Jest bajecznie kolorowo, drobiazgowo i żartobliwie.

planszowkowi kurierzy 6

Gra „Planszówkowi Kurierzy” ukazała się nakładem wydawnictwa Muduko.

planszowkowi kurierzy 3

Polecamy „Gold” – grę, która łączy mechanikę memory z elementami taktyki.

gra gold rebel 1

mapa bibliotek przyjaznych dzieciom
obserwuj przystanek rodzinka instagram
polub przystanek rodzinka facebook
Przewiń do góry