alarm w muzeum gra 15

„Alarm w muzeum” – czyli zadanie specjalne dla projektanta systemu alarmowego

„Alarm w muzeum” to kolejna logiczna łamigłówka z prostą mechaniką i ze stopniowo zmieniającymi się poziomami trudności. Gracz zamienia się w projektanta systemu alarmowego, który by przechytrzyć grasujących w okolicy złodziei łasych na cenne obiekty w muzeum, musi zaplanować idealny rozkład laserów. Stwórz system idealny, omijaj strażników, chroniąc przy tym cenne obiekty.

alarm w muzeum gra 7

Zawartość

„Alarm w muzeum” mieści się w małym pudełku. W skład gry wchodzą:

  • 5 przezroczystych kart laserów,
  • składająca się z 4 części ramka,
  • 32 dwustronne karty zadań (64 zadania),
  • instrukcja (zawierająca rozwiązania).

Przedział wiekowy

  • sugerowany przez producenta wiek: 7+

Zróżnicowany poziom trudności – cztery etapy – sprawia, że w rozwiązywanie łamigłówek mogą wkręcić się już starsze przedszkolaki czy pierwszoklasiści.

alarm w muzeum gra 1

Rozwijane umiejętności

  • myślenie logiczne
  • koncentracja,
  • rozwiązywanie problemów,
  • spostrzeganie wzrokowe.
flex puzzler gra 1

„Flex Puzzler” – pomyśl, wygnij, rozwiąż!

Charakterystyka i przebieg rozgrywki

Przygotowanie rozgrywki jest proste i szybkie, jak w przypadku większości jednoosobowych łamigłówek. Na początku gracz składa ramkę imitującą muzealną salę oraz przygotowuje 5 przezroczystych kart laserów.

Następnie wybiera karę zadania z informacją o numerze zadania, poziomie trudności oraz rodzaju i ilości przezroczystych kart laserów potrzebnych do konkretnego zadania i umieszcza ją w ramce.

O czym należy pamiętać:

  • poziom trudności określany jest odpowiednim kolorem: zielony – najprostszy, żółty – średni, niebieski – trudniejszy, czerwony – najtrudniejszy,
  • karta wskazuje rodzaj i ilość przezroczystych kart laserów pomocnych w projektowaniu systemu alarmowego, ale na niektórych kartach zadań wskazano ich więcej, więc gracz musi zdecydować, których użyć.

Zadaniem gracza jest zabezpieczyć muzealne eksponaty alarmowym systemem laserowym, by wszystkie obiekty były chronione, ale jednocześnie, by żaden laser nie trafiał w strażnika.

Prawidłowe rozwiązania znajdują się w instrukcji.

Obracaj i odwracaj karty laserów, by zaprojektować idealny system alarmowy!

Łamigłówka „Alarm w muzeum” idealnie trafia w gust naszych młodych graczy. Po pierwsze – oparta jest na prostej mechanice ze stopniowo zmieniającymi się poziomami trudności. Po drugie – jednooosbowe pojedynki dają swobodę w organizacji rozgrywki. Grę sprawnie się rozkłada (choć brakuje podstawki, by móc grać w nią w podróży, podczas której nie zawsze dysponuje się płaską powierzchnią do złożenia ramki, wtedy pozostaje operowanie kartami zadań i laserów). Ponadto motyw projektowania laserowego systemu alarmu, by przechytrzyć grasujących złodziei, budzi entuzjazm i motywacje do logicznych zabaw młodych graczy.

„Alarm w muzeum” ukazała się nakładem wydawnictwa Rebel.

rebel logo
alarm w muzeum gra 7
jajko kolumba gra 8

Jajko Kolumba – łamigłówka logiczna z jajkami w roli głównej.

Bezkonkurencyjne gry logiczne – gry Smart Games. Dokładny opis i autorskie pomysły na naukę i zabawę z aż 6 grami!

Smart games

obserwuj przystanek rodzinka instagram
polub przystanek rodzinka facebook
Przewiń do góry