Moment dmuchania urodzinowych świeczek czy tworzenia baniek mydlanych kojarzy się z dzieciństwem. Już teraz także gra “April, April” może dołączyć do tych miłych wspomnień. Wyobraź sobie świat, gdzie dmuchanie ma moc zmieniać pory roku i jednocześnie wspierać rozwój mowy naszych pociech. Brzmi nieprawdopodobnie? Właśnie w taki sposób gra przenosi młodych graczy do krainy, gdzie zabawa spotyka się z terapią.
Zawartość
Gra mieści się w średniej wielkości pudełku. W skład gry wchodzą:
- 1 plansza z porami roku umieszczona na stałe w pudełku,
- 1 płotek rozdzielający pory roku, również na stałe w pudełku,
- 20 żetonów pór roku, w tym 4 żetony duszka April April,
- 1 woreczek,
- 16 piłeczek po 4 dla każdej pory roku,
- 1 instrukcja.
Przedział wiekowy
- sugerowany przez producenta wiek: 5+
Rozwijane umiejętności
- różnicowanie toru oddechowego,
- wydłużanie fazy oddechowej,
- uwaga i koncentracja.
Charakterystyka rozgrywki
Pudełko gry jest wyjątkowe już od pierwszego spojrzenia. Gdy zdejmujemy pokrywkę, oczy gracza są od razu zwrócone na żywiołowe kolory planszy i elementów gry. Design kusi, by zanurzyć się głębiej w ten kolorowy świat. Centralnym elementem rozgrywki jest dmuchanie w piłeczki, co pozwala na jej przemieszczenie się po planszy. Mimo pozornej prostoty, ten mechanizm dodaje gry niezwykłej dynamiki i wymaga precyzji. Gra została starannie wykonana – od kształtu i faktury piłeczek po wyjątkowo artystyczne ilustracje żetonów pór roku.
Zadanie, jakie stawia przed graczami “April, April”, jest nie tylko zabawne, ale i logiczne. Gracze muszą przywrócić naturalny porządek czterech pór roku, który został zakłócony przez psotnego duszka April April. Dmuchając w piłeczki, muszą one trafić do właściwego obszaru na planszy. Lecz, gdyby to było takie proste! Psotnik nie ustaje w swych figlach, co dodaje dynamiki rozgrywce. Gracze muszą nie tylko wykorzystać swój oddech z precyzją, ale również działać zespołowo, planując kolejne ruchy i dzieląc się strategiami, aby pokonać psoty duszka.
Zwycięstwo smakuje słodko, gdy wszystkie piłeczki trafiają na właściwe miejsca w odpowiednim czasie. Lecz, jeśli czwarty żeton duszka zostanie odsłonięty zanim gracze przywrócą porządek, to goblin odnosi zwycięstwo. Bez względu na wynik, rozgrywka dostarcza niezliczonych godzin zabawy, wzmacniając jednocześnie współpracę, strategię i precyzyjność.
Recenzja i charakterystyka rozgrywki
W dobie, gdy większość gier koncentruje się na klikaniu, przesuwaniu czy rzucaniu, to oryginalne podejście do rozgrywki stanowi prawdziwy powiew świeżości. Ale co ważniejsze, wprowadzenie dmuchania jako kluczowego elementu rozgrywki nie służy jedynie rozrywce. Dla młodszych graczy, dmuchanie jest w rzeczywistości ważnym narzędziem w rozwoju umiejętności logopedycznych. Aktywuje ono mięśnie potrzebne do prawidłowej wymowy, ucząc dzieci kontroli oddechu i koordynacji.
Solidność i dbałość o detale są widoczne w każdym komponencie. Atrakcyjna grafika wciąga graczy, tworząc przy tym wizualny spektakl, który jest równie przyjemny do oglądania, co do grania. Jej intuicyjna natura sprawia, że każda kolejna gra jest tak samo ekscytująca jak pierwsza.
Proste zasady i intuicyjne podejście do rozgrywki sprawiają, że jest idealna dla dzieci już od 5 roku życia, ale jednocześnie dostarcza wystarczająco dużo wyzwań, by zaangażować i starszych graczy. To sprawia, że gra jest idealnym wyborem na rodzinne spotkania, łącząc różne pokolenia wokół wspólnego stołu.
W świecie gier planszowych “April, April” wyróżnia się jako coś więcej niż tylko kolejna propozycja spędzenia wolnego czasu. To narzędzie edukacyjne, które, przy właściwym wykorzystaniu, może stać się cennym wsparciem dla rodziców, nauczycieli i logopedów.
Gra ukazała się nakładem wydawnictwa Piatnik.
Gra „Pencil Nose” – zabawa słowami i nosem