Seria książek “Czytam sobie” otwiera przed młodym czytelnikiem drzwi do świata słów, prezentując się jako wyjątkowe książki do nauki czytania. Począwszy od składania pierwszych wyrazów, poprzez formowanie zdań, aż po zanurzenie się w emocjonujące opowieści pełne barwnych postaci i zaskakujących zwrotów akcji, “Czytam sobie” umożliwia dzieciom nie tylko zdobywanie nowych umiejętności, ale także odkrywanie magii literatury. To nie tylko proces nauki, ale przede wszystkim wyprawa w głąb języka i wyobraźni, która kształtuje młode umysły i przygotowuje je do dalszych, samodzielnych eksploracji literackich.
Kiedy moje dzieci zaczynały swoją przygodę z czytaniem, książki z serii “Czytam sobie” były dla nas niezastąpionym towarzyszem tych pierwszych kroków. Spędzaliśmy wiele wieczorów razem, zagłębiając się w te barwne strony, pełne prostych słów i historii, które pobudzały ich wyobraźnię. Z radością obserwowałam, jak skupiają się na odczytywaniu każdego słowa, a ich twarze rozświetlały się dumą przy każdym zdaniu, które udało im się przeczytać. Te chwile były dla nas czymś więcej niż tylko nauką czytania. Te małe książki pomogły im otworzyć drzwi do świata literatury i samodzielnej przygody z książkami. Dziś polecam je i Wam.
Małe książki budują wielkie umysły!
Czytanie to nie tylko nabywanie umiejętności, ale przede wszystkim okno na świat, które rzuca dzieci w wir nieskończonych możliwości i otwiera przed nimi horyzonty nieznanych dotąd perspektyw.
Seria “Czytam sobie” sprawia, że czytanie staje się fascynującą przygodą, która prowadzi młode umysły przez krainę liter, słów i zdań, rozwijając w nich zdolność analitycznego myślenia i kreatywności.
Każda strona przenosi dzieci w nowy świat, rozszerzając horyzonty i rozwijając wyobraźnię, która jest fundamentem kreatywnego myślenia.
Ponadto, czytanie wzmaga koncentrację, rozwija słownictwo i umiejętność wyrażania myśli, co jest kluczowe dla rozwoju komunikacji interpersonalnej.
Ale to nie wszystko – nauka czytania z serią “Czytam sobie” to także doskonały sposób na budowanie trwałej więzi z literaturą, która będzie towarzyszyć dzieciom przez całe życie. Każda książka z serii to nie tylko kolejny krok na drodze do samodzielności w czytaniu, ale także cenna lekcja, która kształtuje charakter i uczucia.
“Czytam sobie” to kompas, który prowadzi młode umysły przez zawiłości języka, ucząc je, jak odkrywać piękno otaczającej nas rzeczywistości poprzez magię słów.
Czytajmy dzieciom. Czytajmy z dziećmi! Niech one samodzielnie czytają!
Twórcy, którzy budują magiczny świat serii książek do nauki czytania
Seria “Czytam sobie” stanowi platformę, na której wybitni polscy autorzy i ilustratorzy łączą swoje talenty, aby zainspirować młode umysły do eksploracji świata słów. Wśród autorów znajdują się znakomitości takie jak Justyna Bednarek, znana z swojej umiejętności tworzenia ciepłych, pełnych humoru opowieści, czy Grzegorz Kasdepke, który niezwykle umiejętnie przenosi młodych czytelników w świat pełen przygód. Ich kreatywne pióra sprawiają, że każda historia staje się emocjonującą podróżą przez różnorodne krajobrazy literackie.
Również ilustratorzy, tacy jak Joanna Rusinek czy Tomasz Kozłowski, mają niebagatelny udział w budowaniu magicznego świata serii. Ich ilustracje dodają koloru i życia do opowieści, tworząc przyjazny, kolorowy świat, którego młodzi czytelnicy nie chcą opuścić. Ilustracje w serii “Czytam sobie” nie tylko stanowią wizualne uzupełnienie tekstów, ale także pozwalają dzieciom lepiej zrozumieć opowieści i zbudować silniejsze emocjonalne powiązania z bohaterami. Nie można przecenić roli, jaką odgrywają te graficzne elementy, w rozpalaniu wyobraźni dzieci i zachęcaniu ich do dalszego czytania.
Dzięki swojemu zespołowi twórców – zarówno pisarzom, jak i ilustratorom – seria “Czytam sobie” nie tylko uczy, ale także zachwyca, inspiruje i motywuje młode umysły do dalszej eksploracji literackiego świata. W każdej książce zawarte są lata doświadczenia i pasji, które czynią serię “Czytam sobie” wyjątkowym narzędziem wspierającym młodych czytelników w ich pierwszych krokach na ścieżce edukacyjnej.
Kroki ku samodzielności – jak “Czytam sobie'” buduje fundamenty młodego czytelnika
Seria “Czytam sobie” została starannie zaprojektowana, aby stanowić solidny fundament na drodze dzieci do samodzielności czytelniczej. Z jej różnorodnymi poziomami trudności, bogatą paletą tematów oraz przemyślanym systemem nagród, “Czytam sobie” nie tylko przykuwa uwagę młodych czytelników, ale także umożliwia im płynne przejście przez różne etapy nauki czytania.
Każdy poziom trudności jest jak nowy rozdział w przygodzie z czytaniem, gdzie dzieci stopniowo rozwijają swoje umiejętności, jednocześnie czerpiąc radość z odkrywania nowych światów za sprawą liter. Bogactwo tematów sprawia, że każde dziecko może znaleźć coś dla siebie, niezależnie od swoich zainteresowań – od opowieści pełnych przygód, poprzez fascynujące fakty, aż po zawiłe zagadki do rozwiązania.
Przemyślany system nagród w “Czytam sobie” stanowi dodatkową motywację, umożliwiając dzieciom śledzenie swoich postępów i celebrację każdego małego sukcesu na drodze do samodzielności czytelniczej. Jest to nie tylko zachęta, ale także ważne narzędzie budujące pewność siebie młodych czytelników.
Każda książka w serii to nie tylko nowa historia, ale przede wszystkim kolejny krok w rozwoju umiejętności czytania. Każda strona przewrócona jest jak kolejny krok na drodze do samodzielności, ucząc dzieci cierpliwości, koncentracji i zrozumienia tekstu.
W rezultacie, “Czytam sobie” to nie tylko seria książek, to towarzysz na drodze młodych czytelników ku samodzielności w czytaniu, rozwijający ich umiejętności i pasję do literatury, która zostanie z nimi na całe życie.
Wczesna nauka czytania a rozwój mowy dziecka niemówiącego, rozwijającego język z opóźnieniem i dwujęzycznego
Jak “Czytam sobie” prowadzi młode umysły przez etapy nauki czytania
Seria “Czytam sobie” prowadzi młodych czytelników przez etapy nauki czytania, zaczynając od składania słów, poprzez formowanie zdań, aż po płynne “połykanie stron”. Każdy etap jest starannie zaprojektowany, aby stanowić wyzwanie dostosowane do umiejętności dziecka, pozwalając mu na stopniowe rozwijanie swoich umiejętności czytania. Dzięki temu dzieci nie tylko zdobywają pewność siebie, ale także uczą się cierpliwości i wytrwałości w dążeniu do czytelniczej samodzielności.
Poziom 1 – “Składam słowa”. Na tym poziomie dzieci są zaznajamiane z podstawowymi głoskami i prostymi słowami. Książki zawierają krótkie zdania, zwykle jedno na stronę, ułatwiając początkującym czytelnikom zrozumienie struktury języka. Duża czcionka i zrozumiałe ilustracje dodatkowo wspierają proces nauki.
Poziom 2 – “Składam zdania”. Na drugim poziomie, dzieci rozpoczynają składanie dłuższych zdań, co pozwala im na rozwijanie swoich umiejętności czytania i zrozumienia. Zdania są dłuższe, z kilkoma na stronie, ale wciąż unika się trudnych głosek i dwuznaków, aby ułatwić czytanie.
Poziom 3 – “Połykam strony”. Na tym etapie, młodzi czytelnicy są już wystarczająco pewni swoich umiejętności, aby zanurzyć się w dłuższych tekstach. Książki na tym poziomie zawierają dłuższe i bardziej złożone zdania, a także wszystkie głoski języka polskiego, co stanowi większe wyzwanie, ale także większą satysfakcję z czytania. Znajdują się tu również alfabetyczne słowniczki trudniejszych wyrazów, które wspierają rozwój słownictwa i zrozumienia tekstu.
Komiksy dla dzieci, czyli jak zacząć przygodę z komiksami – TOP 15.
To, co sprawia, że “Czytam sobie” to więcej niż zwykła seria książek
Seria “Czytam sobie” wyróżnia się unikalnymi elementami, które dodają jej uroku i angażują młodych czytelników. Graficzny układ, atrakcyjne naklejki, wyszczególnione słowa, pomocne słowniczki czy dyplomy to tylko niektóre z elementów, które sprawiają, że dzieci z zapartym tchem przenikają w świat liter. Te dodatki nie tylko stanowią atrakcyjną zachętę dla młodych czytelników, ale również ułatwiają rodzicom i nauczycielom śledzenie postępów w czytaniu, umożliwiając skuteczną pomoc i wsparcie na każdym etapie edukacyjnej podróży.
Bogactwo tematów, zróżnicowanych fabuł i barwnych bohaterów
Opowieści zawarte w serii “Czytam sobie” są tak różnorodne, jak zainteresowania młodych czytelników, oferując bogactwo tematów i stylów narracyjnych. Od fascynujących przygód, przez ciekawostki historyczne, aż po inspirujące biografie znanych postaci, każda książka otwiera przed dziećmi nowy świat do odkrycia. Dla młodych detektywów, seria oferuje kryminały z psim bohaterem Tytusem, którego błyskotliwe umysły pomagają rozwiązywać zagadki. Dla małych historyków, książki takie jak opowieść o rejsie Titanica czy lądowaniu Apollo 11 na Księżycu, przeniosą ich w czasie, ukazując ważne momenty w historii ludzkości. Dla tych, którzy fascynują się przyrodą, dostępne są opowieści o ekologii i zwierzętach, które uczą szacunku dla naszej planety.
Seria także eksploruje różnorodność stylów literackich, oferując zarówno opowieści fantastyczne, jak i realistyczne. Można tu znaleźć zarówno baśnie, jak i opowieści oparte na faktach, które są nie tylko edukacyjne, ale także rozbudzają ciekawość i zainteresowanie młodych czytelników.
Bohaterowie prezentowani w serii są barwni i zróżnicowani, co pozwala dzieciom identyfikować się z różnymi postaciami i problemami.
“Czytam sobie” nie tylko buduje solidne fundamenty czytelnicze, ale także zaszczepia miłość do literatury, która ma potencjał rozwijać się wraz z nimi, towarzysząc im na każdym etapie życia. To narzędzie edukacyjne, które z pewnością zainspiruje młode pokolenie do dalszej eksploracji literackich światów, rozbudzając ich ciekawość i kreatywność na wiele lat do przodu.
Seria “Czytam sobie” ukazała się nakładem wydawnictwa HarperKids.