Gra “Pencil Nose” to modyfikacja klasycznej gry w kalambury. Bo czy próbowaliście kiedyś rysować hasła nosem? Zabawa wymagająca koordynacji oko-nos-ręce okazuje się nie lada sztuką, a presja czasu, o którym przypomina przesypujący się w klepsydrze piasek, dostarcza sporej dawki emocji. Czy uda się nie zawsze zamierzone bazgroły przekuć w dowcip i grę “Pencil Nose” potraktować jak towarzyską frajdę? Okulary z zamocowanym na nich markerem włóżcie na nos i… do dzieła (arcydzieła)!
Znana wszystkim mechanika zabawy, śmieszne elementy gry, dynamizm wynikający z presji czasu, a nade wszystko integrujący towarzystwo komiczny efekt rozgrywek sprawiają, że “Pencil Nose” sprawdzi się w gronie rodzinnym, ale i imprezowym, integrując towarzystwo.
Zawartość
Gra mieści się w dużym pudełku.
W skład gry wchodzą:
- 1 przezroczysta tabliczka do rysowania,
- 110 kart z zadaniami, czyli wyrazami do odgadnięcia,
- okulary z uchwytem do mocowani markera,
- klepsydra,
- gąbka,
- zmywalny marker,
- uchwyty pasujące do markerów suchościeralnych dostępnych na rynku,
- instrukcja przejrzyście wyjaśniająca zasady.
Przedział wiekowy
- sugerowany przez producenta wiek: 8+
- nasza sugestia: zdecydowanie 6+, jeśli tylko umiejętności motoryczne pozwalają dziecku na realizacje zadania (rysowanie). Dodatkowo zrezygnować można z presji czasu.
Rozwijane umiejętności
- kreatywność,
- wyobraźnia,
- refleks,
- uwaga i koncentracja,
- kompetencje społeczne (odczytywania stanów mentalnych innych),
- rozumienie symboli.
Charakterystyka rozgrywki
Do rozgrywki wystarczą elementy gry i kawałek przestrzeni. Gra świetnie sprawdza się w plenerze (piknik, plaża), ponieważ nie wymaga stołu.
Gracze dzielą się na 2 drużyny (w wariancie dla 3 graczy – każdy gra przeciw każdemu). Zespół rozpoczynający grę wybiera reprezentanta, który zakłada okulary z markerem i ciągnie pierwszą kartę ze stosu haseł (nie pokazując pozostałym członkom drużyny), starając się narysować wszystkie zapisane tam hasła (w dowolnej kolejności). Trwa to do chwili, aż upłynie minuta i piasek w klepsydrze się przesypie. Zapamiętuje się liczbę odgadniętych przez ekipę wyrazów. Następnie za pomocą gąbki trzeba wytrzeć tablicę i do działania przechodzi druga drużyna. Gdy oba zespoły zakończą rundę, porównuje się liczbę odgadniętych haseł. Wygrana drużyna zatrzymuje kartę. Przy remisie oba zespoły odkładają karty na stos kart odrzuconych.
Gra kończy się, gdy któraś drużyna zdobędzie 10 punktów.
Nasza modyfikacja dotyczy rysowanych haseł. Reprezentant aktywnej w turze drużyny wybiera tylko 1 hasło z karty, a po jego odgadnięciu przez współgrających – w miarę możliwości czasu – dobiera następną kartę, a tym samym kolejne (jedno) hasło z karty. Trwa to do końca czasu odmierzanego przez piasek w klepsydrze.
Wygrywają osoby kreatywne, z bogatą wyobraźnią, operujące symbolami, które równocześnie potrafią ujarzmić emocje związane z presją czasu.
Gra ukazała się nakładem wydawnictwa Piatnik.
Sprawdźcie też recenzję innej modyfikacji kalambur – Gra „Chmury. Kalamburowe układanki” – recenzja.