gra klask 9

Gra „Klask” – magnetyczna wariacja cymbergaja, czyli dynamiczny pojedynek zręczności, refleksu i precyzji

Magnetyczne piłkarzyki, domowy ping-pong lub golf, cymbergaj w wersji mini. Czy to możliwe? Tak, w skrócie to bowiem – gra „Klask”. Jej kompaktowy rozmiar (w porównaniu ze wspomnianymi plenerowymi klasykami), magnetyczne pionki i drewniane wykonanie przyczyniły się do międzynarodowego sukcesu duńskiej koncepcji. Emocjonujący dwuosobowy pojedynek, w którym wygrywa zręczność, refleks i precyzja okazuje się odpowiedni dla każdej grupy wiekowej. Chętni na partyjkę? No to „Klask”!

Jako dziecko przez pewien czas miałam w garażu stół do ping-ponga. Niekończące się wieczory zaciętych meczy z rodzeństwem, ale i sąsiadami wspominam z łezką w oku. Nawet jeśli nie macie takich doświadczeń, to wielu z pośród Was na pewno kojarzy emocje towarzyszące grze w cymbergaja, w który kiedyś wyposażona była każda „renomowana” knajpka na polskim wybrzeżu. Więc kiedy usłyszałam, że Wydawnictwo Rebel wydaje „Klask”, wiedziałam, że ta dwuosobowa rywalizacyjna gra będzie hitem – i to nie tylko w naszym domu!

Zawartość

„Klask” mieści się w naprawdę sporym pudełku. Imituje ono walizkę (poprzez posiadany uchwyt). Mieszczą się w niej wszystkie elementy gry. Sprawdza się na piknikach, imprezach, towarzyskich spotkaniach, wszędzie tam, gdzie dostępna jest płaska powierzchnia (stół, murek, ławka) i wtedy, gdy potrzebujemy chwili relaksu i dobrej zabawy.

W skład gry wchodzą:

  • plansza na drewnianym stelażu,
  • 2 magnetyczne młoteczki, które pełnią funkcje pionków,
  • 2 znaczniki punktacji – umieszcza się je na brzegu planszy i przesuwa po wydrążonym rowku wzdłuż planszy w miarę zdobywania kolejnych punktów,
  • 2 magnesy sterujące, które poruszają magnetycznymi pionkami pod planszą,
  • 2 kulki (w tym jedna zapasowa),
  • 4 białe magnesiki (w tym jeden zapasowy) stawiane na połowie boiska,
  • instrukcja obsługi przedstawiająca zasady gry, autora i duński fenomen pomysłu gry „Klask”, który ogarnął już prawie cały świat,
  • biały woreczek do przechowywania drobnych elementów.

gra klask 15
gra klask 1

Przedział wiekowy

  • sugerowany przez producenta wiek: 8+

Mamy dowody, by sądzić, że sprawdza się także wśród młodszych graczy. Uwierzcie również, że górna granica wieku także robi wrażenie.

Rozwijane umiejętności

  • zręczność,
  • refleks,
  • precyzja,
  • zdrowa rywalizacja.

Gra „Klask” – charakterystyka rozgrywki

By sprawnie przygotować grę, wystarczy po otwarciu pudełka:

  • wyjąć planszę i postawić na stabilnym, równym i poziomym podłożu,
  • umieścić żółtą kulkę w wybranym rogu startowym,
  • przyczepić białe magnesiki na białych polach magnetyczną stroną do góry,
  • położyć magnetyczne młoteczki po dwóch stronach planszy, łącząc je magnesami pod planszą ze sobą,
  • umieścić oba znaczniki punktacji na polu „0”.

Intuicyjne zasady gry „Klask”, czyli sterowanie pionkiem tak, by zagonić żółta piłkę do dołka (bramki) przeciwnika sprawiają, że wystarczy kilka sekund, by rozpocząć zacięty mecz z przeciwnikiem.

Sprawę komplikują białe magnesy umieszczane na środku planszy, które nie tylko stanowią fizyczną przeszkodę podczas prowadzenia piłki, ale przyczepiają się do młoteczka, co skutkuje uzyskaniem punktu przez przeciwnika.

Osoba, która jako pierwsza zdobędzie 6 punktów, wygrywa!

Kiedy zdobywa się punkt?

  • gdy kulka zatrzyma się w bramce przeciwnika,
  • gdy młoteczek gracza wyląduje w jego bramce,
  • gdy 2 lub 3 magnesiki przyczepią się do młoteczka przeciwnika,
  • jeśli przeciwnik straci kontrolę nad młoteczkiem (w praktyce nie może go ponownie postawić poprzez ruchy magnesem sterującym).

O czym jeszcze należny pamiętać?

  • gdy kulka trafi do bramki, ale odskoczy, grę należy kontynuować,
  • nie można pomagać pionkom rękami,
  • gdy biały magnesik wypadnie poza planszę, nie należy przerywać gry,
  • jednorazowo można zdobyć 1 punkt, nawet jeśli równocześnie zostało spełnionych więcej warunków punktowania,
  • w sytuacji spornej – zaleca się ponowne rozegranie,
  • gdy kulka wypadnie poza planszę, należy ją umieścić w rogu znajdującym się najbliżej miejsca, z którego wypadła.

gra klask 8
gra klask 7
gra klask 5
gra klask 2
gra klask 3
gra klask 6

Gra „Klask” – recenzja

„Klask” to tytuł wyjątkowy, choć inspirowany koncepcją innych kultowych sportowych i zręcznościowych gier. Solidne wykonanie bije na głowę plastikowe imitacje gier plenerowych.

Uwielbiamy ją za dynamiczne i tym samym emocjonujące rozgrywki, proste zasady, ale i doskonały trening refleksu i zręczności. Nie wspominając o szerokiej grupie wiekowej, której dedykowana jest gra.

Ogrom miejsc i okazji, w których po prostu chcę się w nią grać z innymi, sprawia, że waga i rozmiar „Klask” nie stanowi żadnej przeszkody. Zresztą zerknijcie sami na media społecznościowe, wyszukując zdjęcia, rolki i posty oznaczone hasztagiem #klask.

gra klask 12
gra klask 11
gra klask 4
gra klask 10

Spójrzcie także na fragment naszej rozgrywki:

Pssst! Chcecie wziąć udział w zawodach z „Klask”? Wszelkie informacje znajdziecie na stronie: https://klaskyourway.com

„Klask” ukazała się nakładem wydawnictwa Rebel.

rebel logo
gra klask 14

Polecamy także szalony pinballowy pojedynek zręczności i refleksu, czyli “Gra w kotka i w pyszczek

gra w kotka i pyszczek 20

obserwuj przystanek rodzinka instagram
polub przystanek rodzinka facebook
Scroll to Top