“Ry-Bitwa” to rodzinna wakacyjna gra zręcznościowa idealna na piknikową wyprawę, leżakowanie przy basenie lub plażowanie nad morzem. Nie straszny jej wiatr (za sprawą odpowiednio wyważonych elementów) i piasek (który łatwo otrzepać z mat i żetonów). Do tytułowej bitwy o najpyszniejsze morskie kąski wkraczają 2 drużyny wygłodniałych mew i pelikanów. Obierzcie strategię zdobycia morskiej strefy i jej przysmaków, wyznaczcie cel i atakujcie, rzucając żetonami.
Zawartość
Gra “Ry-Bitwa” mieści się w dużym pudełku i waży sporo, bo ponad kilogram – to za sprawą osobliwych elementów gry i świetnej jakości materiałów, z których zostały wykonane. Mimo iż opakowanie nie jest kompaktowe, a całość poręczna, zapewniamy, że warto dorzucić “Ry-Bitwę” do piknikowego lub plażowego kosza.
W skład gry wchodzą:
- 3 maty tekstylno-gumowe, przypominająca materiał popularnej podkładki pod myszkę, każda z części to jedna z 3 stref morskich: morze, płycizna, plaża,
- kartonowy parawan, który składa się z 3 elementów,
- 3 znaczniki zdobyczy podporządkowanych konkretnej strefie – ośmiornica (morze), ryba (płycizna) i krab (plaża),
- 24 żetony po 12 dla każdej drużyny (zielonej-pelikanów lub czerwonej-mew) o wartości 1,2 lub 3,
- instrukcja.
Przedział wiekowy
- sugerowany przez producenta wiek: 6+
Zgadzamy się z kryteriami Wydawcy. Po pierwsze “Ry-Bitwa” wymaga odpowiedniej sprawności manualnej i zręczności, którą zdąży sobie wyrobić raczej starszy przedszkolak niż maluch. Po drugie, by zliczać punkty i oceniać przewagę punktową w strefach, dziecko musi rachować przynajmniej do 10-15.
Rozwijane umiejętności
- zręczność,
- sprawność manualna,
- elementy strategicznego myślenia i planowania (przy ocenie miejsca rzucania żetonami i wyborze ewentualnych znaczników i stref),
- myślenie logiczne.
Zerknijcie na pełne inspiracji zestawienie:
🔥 Najlepsze gry karciane i gry planszowe dla dzieci – lista 30 gier 🔥
Charakterystyka rozgrywki
Przygotowanie rozgrywki “Ry-Bitwy” nie wymaga czasu. Trzy złożone w całość maty należy otoczyć parawanem. Znaczniki ośmiornicy, ryby i kraba muszą znaleźć się w dowolnym miejscu, ale na odpowiednio przypisanych im strefach (ośmiornica-morze, ryba-płycizna, krab-plaża. Żetonami należy się podzielić według kolorów. Drużyny we własnym zakresie decydują o rodzajach żetonów i kolejności, w jakiej gracze nimi rzucają.
Naprzemienne rzuty mają za cel przejęcie kontroli nad znacznikami zdobyczy i różnymi strefami obszaru gry.
Runda kończy się, gdy drużyny rzucą wszystkimi żetonami. Wtedy przystępuje się do zliczania punktów. Zwycięzcą zostaje drużyna, która jako pierwsza wygra 2 rundy.
Punktowanie:
- punkt za znacznik zdobyczy z poszczególnej strefy zdobywa drużyna, której żeton znajduje się na nim,
- punkt za kontrolę strefy zdobywa drużyna, której suma punktów z żetonów znajdujących się na strefie jest większa,
- drużyna, która zdobyła najwięcej punktów, wygrywa rundę.
O czym należy pamiętać:
- żetony i znaczniki, które spadną z maty, usuwa się z rozgrywki do końca rundy,
- żetony, które częściowo lub całkowicie zostały przykryte przez inny żeton lub znacznik zdobyczy, nie wlicza się do punktacji,
- podczas ustalania kontroli nad strefą obszaru gry albo znacznikiem zdobyczy 1 żeton może być uwzględniony tylko raz,
- jeśli podczas ustalania kontroli nad strefą obszaru gry albo znacznikiem dochodzi do remisu, żadna z drużyn nie otrzymuje punktu.
W wakacje szczególnie pochłaniają nas gry zręcznościowe i aktywizujące umysł, ale i całe ciało. “Ry-Bitwa” idealnie (nie tylko morskim tematem) wpisuje się w wakacyjny sezon.
Banalne zasady, towarzyskie rozgrywki, zwariowane i dowcipne grafiki ptasich bohaterów i morski powiew przygody zachęcają, by rozegrać nie jedną bitwę, tzn. “Ry-Bitwę” tego sezonu.
Naszą bitwę (ry-bitwę) możecie podejrzeć tutaj:
“Ry-Bitwa” ukazała się nakładem wydawnictwa Rebel.
„Gra w kotka i w pyszczek” – szalony pinballowy pojedynek zręczności i refleksu