kangaroo gra 3

Gra „Kang-a-Roo” – skok po wygraną

Proste zasady, dynamiczna rozgrywka i pełne emocji łapanie sympatycznych, choć nie zawsze dających się ujarzmić w swoim stadzie, kolorowych kangurów — to kwintesencja „Kang-a-Roo”. Zabawna pogoń za szalonymi kangurkami to gra dla młodszych graczy, którzy pierwsze kroki w karciankach i planszówkach mają już za sobą, a negatywna interakcja w postaci podkradania kangurów nie jest im straszna.

kang-a-roo gra 10

Zawartość „Kang-a-Roo”

Gra mieści się w średniej wielkości pudełku.

kang-a-roo gra 5

W skład gry wchodzą:

  • instrukcja,
  • 11 kangurów,
kangaroo gra 11
  • 55 kart (po 5 w 11 różnych kolorach).
kang-a-roo gra 9

Przedział wiekowy „Kang-a-Roo”

  • sugerowany przez producenta wiek: 6+
kang-a-roo gra 6
  • nasza sugestia: w grę zagrają bez większego problemu 5-, jak i — rozegrane w karciankach i planszówkach – 4-latki.

Rozwijane umiejętności podczas gry w „Kang-a-Roo”

  • uwaga, koncentracja,
  • percepcja wzrokowa,
  • elementy myślenia strategicznego (planowanie zrzucania odpowiednich kart, by móc obronić się w przypadku ataku przeciwników i próby podebrania kangura),
  • radzenie sobie z porażką.

Charakterystyka rozgrywki „Kang-a-Roo”

Gdy wszystkie kangury i stos potasowanych kart (bez 5 odrzuconych) znajdują się na stole, a każdy z graczy w ręce trzyma 5 kart, to znak, że rozgrywkę czas zacząć.

Tura gracza polega na wybraniu jednej karty ze swojego zestawu i położeniu jej obrazkiem – wskazującym kangura w wybranym kolorze – do góry na kupkę do odkładania. Wypowiadając głośno kolor kangura z karty, gracz zabiera figurkę torbacza w wybranym kolorze do swojego stada.

kangaroo gra 17
kang-a-roo gra 20
kangaroo gra 14
Kang-a-Roo gra 19
kangaroo gra 18

O czym należy pamiętać?

  • jeżeli na środku stołu nie ma już odpowiednich kangurów, gracz zabiera kangura od gracza, który go posiada,
  • gracze muszą pamiętać o dobieraniu karty ze stosu, tak, by zawsze mieć w ręce 5 kart.

Swoje kangury gracz może bronić, kładąc na kupkę jedną ze swoich kart w odpowiednim kolorze. Atak i kontratak trwa do momentu, aż obrońcy lub atakującemu skończą się karty z kangurami w odpowiednim kolorze.

Kang-a-Roo gra 13
Kang-a-Roo gra 12

Gra kończy się, gdy któryś z graczy pozbędzie się wszystkich swoich kart. Wygrywa ten, kto zebrał najwięcej kangurów.

kangaroo gra 15
kangaroo gra 16

Proste i nieliczne zasady sprawiają, że „Kang-a-Roo” jest tytułem, z którym bez obaw zostawicie 5-latki, by samodzielnie rozgrywały kangurowe pojedynki. Ta sama jednak gra sprawić może wiele radości podczas rodzinnych rozgrywek, ponieważ brak większych strategicznych posunięć stawia dorosłego i kilkulatka na podobnej pozycji w rozgrywanych turach. Brak nudy to z kolei zasługa ciągłej interakcja między graczami.

Krótko mówiąc – „Kang-a-Roo” to gra prosta, dynamiczna i bardzo przyjemna. Sprawdzi się w podróży, podczas dziecięcych, ale i rodzinnych rozgrywek.

Kang-a-Roo gra 1

Gra „Kang-a-Roo” ukazała się nakładem wydawnictwa Piatnik.

Polecamy także „Lama Express” – grę planszowa dla początkujących, ale wymagających graczy

lama express gra planszowa 15

obserwuj przystanek rodzinka instagram
polub przystanek rodzinka facebook
Podobał Ci się ten wpis? Podziel się z innymi!
Przewiń do góry