ukryta tozsamosc (20)

„Ukryta tożsamość” – sekretna gra skojarzeń

„Gdy obraz mówi więcej niż słowa…” – to motto idealnie oddaje atmosferę gry „Ukryta Tożsamość”. W świecie, gdzie komunikacja jest kluczem do sukcesu, potrafisz przedstawić swoją postać używając jedynie kilku piktogramów? Ta gra stawia przed tobą dokładnie to wyzwanie, testując zarówno twoją zdolność dedukcji, jak i kreatywnego myślenia.

Zawartość

Gra „Ukryta tożsamość” mieści się w dużym pudełku.

W skład gry wchodzą:

  • plansza,
  • 8 sejfów,
  • 8 tajemniczych kluczy,
  • 8 znaczników,
  • 8 żetonów punktacji o wartości „30”,
  • 64 klucze do głosowania (po 8 dla każdego z graczy),
  • 90 dwustronnych kart z piktogramami,
  • 150 dwustronnych kart postaci,
  • instrukcja.

ukryta tozsamosc (3)
ukryta tozsamosc (4)
ukryta tozsamosc (5)
ukryta tozsamosc (6)
ukryta tozsamosc (7)
ukryta tozsamosc (8)
ukryta tozsamosc (9)
ukryta tozsamosc (10)
ukryta tozsamosc (11)
ukryta tozsamosc (12)
ukryta tozsamosc (13)
ukryta tozsamosc (14)
ukryta tozsamosc (15)
ukryta tozsamosc (16)
ukryta tozsamosc (17)
ukryta tozsamosc (18)
ukryta tozsamosc (19)

„Ukryta tożsamość” – przedział wiekowy

Sugerowany przez producenta minimalny wiek gracza – 12 lat – stanowi rekomendację umowną i nie jest ścisłą granicą wiekową. Kluczowym aspektem tej sugestii jest zawartość kart z postaciami, które odnoszą się do postaci historycznych, kulturalnych czy fikcyjnych, znanych z literatury czy kinematografii. Wiedza na temat tych postaci jest zróżnicowana w zależności od wieku i doświadczenia edukacyjno-kulturowego graczy. W praktyce oznacza to, że dzieci i młodzież w wieku poniżej 12 lat mogą nie rozpoznać niektórych postaci czy odniesień kulturowych, co potencjalnie może wpłynąć na satysfakcję z rozgrywki lub jej brak. Niemniej jednak, jeżeli młodszy gracz posiada odpowiednią wiedzę kulturową i zainteresowania, może swobodnie czerpać przyjemność z gry. Warto zatem podchodzić do sugestii wiekowej elastycznie, biorąc pod uwagę indywidualne predyspozycje i zasób wiedzy każdego gracza.

ukryta tozsamosc (2)

Rozwijane umiejętności

  • dedukcja,
  • zgadywanie,
  • kreatywność,
  • spryt.

gry planszowe dla dzieci 1

Zerknijcie na pełne inspiracji zestawienie:
🔥 Najlepsze gry karciane i gry planszowe dla dzieci – lista 30 gier 🔥

„Ukryta tożsamość”

Kiedy gracze otwierają pudełko, przenoszą się do świata wypełnionego tajemniczymi postaciami i zagadkowymi piktogramami. Prosta, ale elegancka prezentacja gry zachęca do zanurzenia się w jej atmosferze i odgadnięcia tajemnic ukrytych na kartach.

Zawartość gry składa się z różnorodnych komponentów. Znajdziemy w niej 8 indywidualnych sejfów – tabliczki, na które można kłaść karty podpowiedzi oraz klucze odpowiedzi. Każdy z uczestników otrzymuje własny zestaw kluczy w kolorze odpowiadającym jego planszy oraz tabliczkę-sejf. Zestaw zawiera także 90 dwustronnych kart z piktogramami, które przedstawiają różnorodne symbole, 64 klucze do głosowania, 8 kluczy tajemnicy, 8 znaczników do zaznaczania pozycji na planszy wyników, żetony punktacji oraz 150 dwustronnych kart postaci. Na planszy głównej mamy miejsca na karty postaci i tor punktacji.

Na początku rozgrywki gracze rozkładają na specjalnej planszy głównej 8 kart postaci. Każdy z graczy losuje jeden klucz tajemnicy, który wskazuje na jednego z bohaterów. Ten klucz umieszczany jest w sejfie po lewej stronie. Następnie każdy dobiera 10 kart z piktogramami.

ukryta tozsamosc (22)
ukryta tozsamosc (24)

Z początku, gracze mają przed sobą 8 postaci, z których każda kryje własną tajemnicę. Kluczem do jej odkrycia jest zestaw piktogramów. Ale uwaga! Interpretacja obrazów jest równie ważna co ich wybór.

W trakcie rozgrywki głównym zadaniem gracza jest podpowiedzenie innym uczestnikom gry, kim jest postać na jego karcie, używając do tego kart z piktogramami. Gracz może używać od jednej do trzech takich kart pomocniczych w jednej rundzie. Jeśli kartę umieści w sejfie w strefie zielonej, oznacza to, że dana cecha pasuje do jego postaci. Jeżeli umieści ją w strefie czerwonej, wskazuje, że dana cecha nie pasuje do jego bohatera.

ukryta tozsamosc (18)
ukryta tozsamosc (19)

W trakcie rundy gracze nie komunikują się wprost, nie omawiają swych wyborów ani dedukcji. Po zakończeniu etapu podpowiedzi następuje fazę głosowania. Każdy z uczestników próbuje odgadnąć, jakie postacie reprezentują pozostali gracze i używa do tego kluczy do głosowania.

ukryta tozsamosc (25)
ukryta tozsamosc (26)
ukryta tozsamosc (27)
ukryta tozsamosc (28)

Centralnym elementem gry jest komunikacja poprzez obrazy. Gracze muszą przekazywać wystarczająco jasne wskazówki do swojej tożsamości. Równie ważne jest obserwowanie i interpretacja skojarzeń innych graczy. To wymaga strategicznego myślenia: jak najlepiej użyć dostępnych kart, biorąc pod uwagę, że ich liczba zmniejsza się z każdą rundą?

ukryta tozsamosc (30)
ukryta tozsamosc (31)
ukryta tozsamosc (32)

Po fazie głosowania przyszedł czas na zliczenie punktów. Gracz zdobywa punkty, gdy odgadnie tożsamość postaci innego gracza. Dodatkowo zdobywa punkty, jeżeli inni gracze odgadli jego postać. Po zakończeniu czterech rund ogłasza się zwycięzcę – gracza z największą liczbą punktów. W przypadku remisu wygrywa ten, kto ma na ręku najwięcej niewykorzystanych kart z piktogramami.

ukryta tozsamosc (36)
ukryta tozsamosc (37)
ukryta tozsamosc (38)

Po czterech rundach intensywnej rywalizacji i analizy skojarzeń, gra osiąga swój punkt kulminacyjny. Punkty są liczone, tajemnice ujawnione, a mistrz dedukcji ogłoszony.

ukryta tozsamosc (48)

Zalety gry:

  1. Wykonanie i grafika: elegancja i minimalizm w designie gry przyciągają wzrok i nadają ton całej rozgrywce. Gra oferuje solidnie wykonane elementy, takie jak karty, plansze, tekturowe klucze i inne akcesoria. Szczególnie chwalebne są sejfy z magnesami oraz klucze wielofunkcyjne.
  2. Mechanika: grając, uczestnicy rozwijają zdolności dedukcyjne, uczą się obserwacji i skojarzeń. Zasady są proste i intuicyjne, dzięki czemu gra jest dostępna nawet dla osób, które nie grają często.
  3. Próg wejścia: zasady są jasne i łatwe do zrozumienia, ale stworzenie doskonałej strategii wymaga praktyki. To sprawia, że gra jest atrakcyjna zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych graczy.
  4. Ogromny wybór postaci: gra oferuje aż 150 dwustronnych kart postaci, co daje ogromne pole do popisu i nieprzewidywalność. Postacie pochodzą zarówno z rzeczywistego świata (kultura, polityka), jak i są fikcyjne (film, literatura).
  5. Interaktywność i dedukcja: gracze muszą nie tylko udzielać podpowiedzi, ale też dedukować na podstawie podpowiedzi innych, co dodaje głębi rozgrywce.
  6. Różnorodność: dzięki dwustronnym kartom oraz różnym piktogramom każda rozgrywka jest inna.
  7. Elastyczność w ilości graczy: gra może być rozgrywana zarówno w wersji rywalizacyjnej, jak i kooperacyjnej, co czyni ją uniwersalną propozycją na różne okazje.

ukryta tozsamosc (29)
ukryta tozsamosc (49)
ukryta tozsamosc (50)
ukryta tozsamosc (51)

Po kilku rozgrywkach „Ukrytej Tożsamości” jesteśmy pod wrażeniem różnorodności doświadczeń, jakie gra oferuje. Tytuł jest jednym z tych, które zostają z graczem na dłużej. Choć sama mechanika gry może wydawać się prosta, to każda rozgrywka jest inna dzięki kreatywności i unikalnym skojarzeniom graczy. Jest to perfekcyjna gra towarzyska, która sprawdzi się zarówno na imprezach, jak i w spokojniejsze wieczory w gronie najbliższych. To wyzwanie dla umysłu, test dla zdolności obserwacji i pole do kreatywnego myślenia. Z pewnością zasługuje na miejsce na półce każdego miłośnika gier.

ukryta tozsamosc (43)
ukryta tozsamosc (44)
ukryta tozsamosc (45)
ukryta tozsamosc (46)

cortex 2

Gra „Cortex 3”, czyli gimnastyka mózgu – część 3

„Ukryta tożsamość” ukazała się nakładem wydawnictwa Rebel.

rebel logo

Polecamy również grę „Ry-Bitwa” – rodzinną i wakacyjną grę zręcznościową idealną na piknikową wyprawę, leżakowanie przy basenie lub plażowanie nad morzem. 

ry bitwa gra 15

Dziecieca ciekawosc blok 1
obserwuj przystanek rodzinka instagram 2
polub przystanek rodzinka facebook
Scroll to Top