“Wy艣cig z misiem” to emocjonuj膮ca, bo pe艂na losowo艣ci, ale i element贸w strategii gra, w kt贸rej liczy si臋 zabawa. Ogrom kart akcji, nietypowe pionki i ko艣ci (w liczbie 3) oraz specjalny dysk obrotowy nadaje grze niepowtarzalno艣ci i dynamizmu. Wy艣cig dru偶yn z艂o偶onych z kozy, myszy i misia przez pola pe艂ne smakowito艣ci nie zwalnia ani na moment, przeciwnie – emocje rosn膮 z ka偶膮 kart膮, z ka偶dym rzutem kostk膮 czy obrotem dysku. Zwyci臋偶y ten, kto jako pierwszy doprowadzi swoj膮 dru偶yn臋 na pole fina艂owe! Do uczty, gotowi, start!
To nowa edycja klasycznej i nagradzanej plansz贸wki skierowanej do najm艂odszych. Zwyci臋偶y艂a Wiener Spiele Akademie, staj膮c si臋 hitem 2020 roku!
Zawarto艣膰 gry
Gra “Wy艣cig z misiem” mie艣ci si臋 w du偶ym pude艂ku, kt贸re komponuje si臋 doskonale na p贸艂ce z innymi grami Zoch od艣wie偶anymi przez Wydawnictwo Rebel.
W sk艂ad gry wchodz膮:
- plansza do gry (w trzech cz臋艣ciach),
- 49 kart ruchu,
- 5 kart graczy,
- karta pierwszego gracza,
- 5 figurek 3 przyjaci贸艂,
- 10 naklejek 3 przyjaci贸艂,
- 3 ko艣ci,
- 18 naklejek na ko艣ci,
- dysk obrotowy,
- instrukcja.
Przedzia艂 wiekowy
Sugerowany przez producenta wiek to 5+. Zainteresowany i skupiony 4-latek r贸wnie偶 da rad臋 w wy艣cigu lub mo偶e skorzysta膰 z wariantu dla graczy m艂odszych.
Rozwijane umiej臋tno艣ci
- elementy strategii,
- koncentracja,
- spostrzegawczo艣膰.
Zerknijcie na pe艂ne inspiracji zestawienie:
馃敟 Najlepsze gry karciane i gry planszowe dla dzieci – lista 30 gier 馃敟
“Wy艣cig z misiem” – jak gra膰?
Dru偶ynowy wy艣cig co chwil臋 losowo wybieranych (przez ko艣ci, karty i dysk) przedstawicieli bandy przyjaci贸艂 ko艅czy si臋 w chwili wej艣cia na fina艂owe pole. Kolejne smako艂yki na trasie, czasami tak偶e podziemne tunele (tylko mysz mo偶e z nich korzysta膰) toruj膮 drog臋 szcz臋艣liwcom.
Na przygotowanie gry sk艂ada si臋 kilka czynno艣ci:
- po艂膮czenie 3 element贸w planszy,
- umieszczenie ko艣ci, dysku obrotowego i talii kart ruchu w pobli偶u planszy,
- po艂o偶enie figurek przyjaci贸艂 przez ka偶dego gracza,
- przydzielenie karty pierwszego gracza – to on rozpoczyna膰 b臋dzie rund臋,
- po艂o偶enie przed sob膮 kart graczy w wybranym przez siebie kolorze.
Ka偶da runda wy艣cigu sk艂ada si臋 z trzech etap贸w:
- dobrania karty z wierzchu talii,
- umieszczenia jej przed sob膮 albo przed innym graczem (zaczyna gracz z kart膮 pierwszego gracza),
- wykonania akcji przypisanej do karty znajduj膮cej si臋 przed nami.
Dobran膮 kart臋 z talii mo偶na zostawi膰 sobie lub te偶 po艂o偶y膰 przed innym graczem. Przy czym nale偶y sprawdzi膰, czy ka偶dy z graczy ma przed sob膮 dok艂adnie 1 kart臋. Ten w艂a艣nie moment rozgrywki to czas, by pomy艣le膰, kt贸re karty przydadz膮 si臋 nam, a kt贸re przeszkodz膮 przeciwnikom oraz jaki spos贸b poruszania b臋dzie najbardziej efektywny. To jedyny element strategii w grze “Wy艣cig z misiem”.
Akcje realizuje si臋 zgodnie z otrzyman膮 kart膮 ruchu. Narzucaj膮 one:
- albo rzut kostk膮 i przej艣cie na pole, na kt贸re wskazuje kostka,
- albo kr臋cenie dyskiem i wykonanie akcji, kt贸r膮 wskazuje grot strza艂ki – w praktyce mamy obroty na pionkach lub rzuty ko艣膰mi i post臋powanie zgodnie z opisanymi w instrukcji, a wyrysowanymi na ko艣ciach, dysku i kartach – ruchami.
“Wy艣cig z misiem” – recenzja
Przyci膮gaj膮ca oko m艂odych graczy szata graficzna gry urzeka. Sympatyczny mi艣, zwinna mysz i szalona koza ju偶 z pude艂ka zerkaj膮 na nas sympatycznym okiem.
Trwa艂e elementy gry, w tym grube kartonowe cz臋艣ci planszy, nietypowe “dru偶ynowe” pionki, r贸偶nego koloru i wielko艣ci kostki niebywale urozmaicaj膮 rozgrywk臋.
“Wy艣cig z misiem” jest w g艂贸wnej mierze gr膮 losow膮. Przypadkowy uk艂ad kart w talii, rzuty kostk膮 oraz kr臋cenie dyskiem nie pozwala wp艂ywa膰 na bieg wy艣cigu. Jedyny moment taktyki pojawia si臋 w momencie wyboru osoby, do kt贸rej pow臋druje karta ruchu. Dla 5-latk贸w, pocz膮tkuj膮cych strateg贸w to wystarczaj膮c dawka decyzyjno艣ci.
“Wy艣cig z misiem” proponujemy najm艂odszym graczom, kt贸rych zaczynaj膮 nudzi膰: memory, “Chi艅czyk” lub rozgrywki typu rzu膰 kostk膮 i posu艅 si臋 o tyle p贸l, ile wskazuj膮 oczka na ko艣ci lub rzu膰 kostk膮 i wykonaj ruch zgodnie z wylosowanym symbolem (kolor, obrazek).
“Wy艣cig z misiem” ukaza艂a si臋 nak艂adem wydawnictwa Rebel.